Begär ersättning för en vitvara, till exempel ett trasigt kylskåp eller spis

Gör så här för att begära ersättning:

  1. Kontakta valfri reparatör, boka tid och genomför en felsökning. Reparatören fyller i reparatörsrapporten på plats.
  2. Förbered inscannade bilagor:
    - reparatörsrapporten
    - faktura för felsökningen
  3. Begär ersättning genom att klicka på knappen "Skadeanmälan" och fyll i formuläret eller fyll i, skriv ut och skicka in denna blankett för skadeanmälan (pdf).
  4. Du får en bekräftelse via mejl att vi erhållit din skadeanmälan..

Detta händer sen

När skadeanmälan kommit in gör vi en bedömning av ditt ärende. Beslut kommer inom 30 dagar efter det att vi mottagit samtliga handlingar. Det är därför viktigt att du bifogar alla handlingar som krävs så att vi kan påbörja ditt ärende.

Ersättning betalas ut för antingen reparationskostnad eller för en ny funktionsmässigt likvärdig vitvara samt kostnaden för felsökning.