Anmälan vid olycksfall

Gör så här för att begära ersättning:

  1. Förbered inscannade bilagor:
    - Läkarintyg för hela sjukskrivningsperioden.
    - Vid ersättningsanspråk, samtliga kvitton i original.
  2. Begär ersättning genom att klicka på knappen "Skadeanmälan" och fyll i formuläret eller fyll i, skriv ut och skicka in denna blankett för skadeanmälan (pdf).
  3. Du får en bekräftelse via mejl att vi erhållit din skadeanmälan.
  4. Vi samarbetar med skaderegleringsföretaget Crawford & Company AB.  Din begäran skickas därför vidare till dem.
  5. Crawford & Company behandlar och bedömer din begäran om ersättning.

Detta händer sen

När skadeanmälan kommit in gör vi en bedömning av ditt ärende. Beslut kommer inom 30 dagar efter det att vi mottagit samtliga handlingar. Det är därför viktigt att du bifogar alla handlingar som krävs så att vi kan påbörja ditt ärende.